خیابان: دیوارنگاریهای سیاسی «روز عشق»

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

تصنعی و پلاستیکی و سطحی‌شدن روابط، رواج خیانت و ریاکاری و دودوزه‌بازی و «آهن پرستی» و تقلیل زنان به «داف» و «پلنگ» و مردها به اندازۀ جیب و موقعیت آن‌ها، خلاصۀ چیزی است که دنیای سرمایه‌داری از روابط عاطفی انسان‌ها ساخته است.
زمانیکه اغلبِ آدم‌ها و روابط عاطفی‌شان بندۀ پول‌ و حسابگری‌اند، روز عشق و ولنتاین هم چیزی نیست جز یک جشن تجاری بزرگ و محرکی برای رونق بازار. بازاری که در آن ابراز علاقه و عشق هم به شکل کمّی و بر حسب پول سنجیده می‌شود و معیار آن خرید بیشتر شکلات و عروسک و چه و چه.
گذشته از این‌ها، تبلیغاتِ این روز نه فقط هر عشقی را که از چهارچوب دو جنس مخالف تخطی کند انکار می‌کند، بلکه این پیام را می‌دهد که گویی افرادی که در رابطه‌ای نباشند، غیر نرمال و نابهنجارند. حال آنکه تنها امر نابهنجار، سرتاپای آن سیستمی است که کثافات پول و مذهب را بر روی روابط انسانی پاشانده است.
این گرافیتی ها تقدیم میشود به تمام پول‌ندارها، بی‌ریاها، همۀ اعضای اقلیت‌های جنسی ایران از آذربایجان تا کردستان و خوزستان، به‌خصوص نوجوان‌هایی که برای اولین بار، هم با زیبایی‌های عشق آشنا می‌شوند و هم با زشتی‌های سرمایه‌داری…
تقدیم به تمام زندانیان سیاسی که روابط و خانواده‌هایشان بخاطر سبوعیت جمهوری اسلامی از هم پاشیده شد و نهایتاً تقدیم به خود جمهوری (داعشی) اسلامی به عنوان عصاره تمام کثافات و پلیدی‌ها باهم!

#عشق_سینیر_تانیماز #خوشه_ویستی_سنوری_نییه #الحب_هو_الحب

گرافیتی سیاسی روز عشق یا ولنتاین (1)
گرافیتی سیاسی روز عشق یا ولنتاین (3)
گرافیتی سیاسی روز عشق یا ولنتاین (4)
گرافیتی سیاسی روز عشق یا ولنتاین (5)
گرافیتی سیاسی روز عشق یا ولنتاین (2)
گرافیتی سیاسی روز عشق یا ولنتاین (6)
گرافیتی سیاسی روز عشق یا ولنتاین (7)
گرافیتی سیاسی روز عشق یا ولنتاین (1) گرافیتی سیاسی روز عشق یا ولنتاین (3) گرافیتی سیاسی روز عشق یا ولنتاین (4) گرافیتی سیاسی روز عشق یا ولنتاین (5) گرافیتی سیاسی روز عشق یا ولنتاین (2) گرافیتی سیاسی روز عشق یا ولنتاین (6) گرافیتی سیاسی روز عشق یا ولنتاین (7)

لينک کوتاه مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *