کمپین خیابانی علیه طرح صیانت

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اگر این روزها کندی اینترنت، قطع و وصل‌های مکرر و از کار افتادن فیلترشکن‌ها امان‌تان را بریده و بعد از صف طولانی انتظار، از اپراتور متبوعه می‌شنوید که «مشکل از ما نیست»، تعجب نکنید! این دستپخت طرح صیانت است که زمین‌گیرتان کرده. طرح صیانت هنوز به تمامی تصویب نشده، به تدریج در مرحله اجراست! از ابتدای امسال با مالیات‌بندی جدیدی بر اپراتورها، اول قیمت اینترنت را بالا کشیدند. حالا هم به موازاتش در حال مسدودسازی وی‌پی‌ان‌ها و کاهش پهنای باند بین‌الملل هستند. دلیل البته مشخص است؛ تنها راه فرار حکومتِ غرق در بحران و وحشت‌زده از اطلاع‌رسانی و سازماندهی، دکمه قطع اینترنت است!
در دنیای صیانت‌شدۀ فردا دیگر نه خبری از فیلم‌های پرت کردن زنان به داخل ون‌های گشت ارشاد است، نه به گوش رسیدن نجوای زندانیان از قعر سیاه‌چاله‌ها، نه زنی که پرده از شکنجه‌گاه خانگی‌اش برداشته و برای نجات فرزندان به جای بیدادگاه قضایی به دادگاه افکار عمومی پناه می‌برد، نه کارگرانی که در گروه‌های مجازی برای گرفتن حقشان هماهنگی اعتصاب ‌کنند، نه مادران دادخواهی که بی‌واسطه با دیگر دادخواهان همبسته ‌شوند، نه فعالانی که تاراج محیط‌زیست را ثبت و افشا می‌کنند و نه دیگر اثری از کودکان سوختبر و کولبری که در راه بقا گلوله خورده‌اند. در دنیای صیانت‌شدۀ جمهوری اسلامی دیگر هیچ بهایی یا همجنسگرایی هم وجود خارجی و چهره‌ای ندارد، چه برسد به آنکه برای حق تحصیل‌ یا حیاتش از خود دفاع کند. در یک کلام، خفقان حاکم و شهر در امن و امان است!
اما مگر مردمی که روز و شب‌شان با اعتراض آمیخته ساکت خواهند نشست؟ جوانان، زنان، کارگران، معلمان، دانش‌آموزان و دانشجویان، بازنشستگان، فعالان، متخصصان و بخش زیادی از مردمی که زندگی بخور و نمیرشان به همین آب‌باریکه فضای مجازی گره خورده، امان نخواهند داد به آنانی که فکر اجرای چنین طرحی را در مغزهای زنگ‌زده‌شان می‌پرورانند. صیانتکاران جانی خواهند دید که اگر گرانی بنزین در آبان، آتشی بر جان‌شان شد، این بار هم در حال بازی با جرقه‌ای‌اند که زبانه‌هایش می‌تواند از قامت‌شان فراتر رود.

تصاویر از کمپین «خیابان تریبون زندانی سیاسی»

طرح صیانت
طرح صیانت
طرح صیانت
طرح صیانت
طرح صیانت
طرح صیانت
طرح صیانت
طرح صیانت
طرح صیانت
طرح صیانت
طرح صیانت
طرح صیانت
طرح صیانت
طرح صیانت طرح صیانت طرح صیانت طرح صیانت طرح صیانت طرح صیانت طرح صیانت طرح صیانت طرح صیانت طرح صیانت طرح صیانت طرح صیانت طرح صیانت

لينک کوتاه مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *